რომელი გიგანტი კომპანიაა ხელოვნური ინტელექტის ოსტატი?
“მომავლის პრედიქცია ჯადოქრობა არ არის, ეს ხელოვნური ინტელექტია”
დეივ უოტერსი, ოქსფორდის უნივერსიტეტის პროფესორი.
Artificial Intelligence (AI) – ხელოვნური ინტელექტი
რთული გამოსაცნობი არ არის, რომ დღეს ხელოვნური ინტელექტი სამყაროს ერთ-ერთი ყველაზე საინტერესო აღმოჩენაა. ადამიანთა უმეტესობა მას ჩვენი მომავლის განუყოფელ ნაწილადაც აღიქვამს.
ცხადია, ხელოვნური ინტელექტი მომავალში ჩვენს ცხოვრებაში ამ დონემდე ინტეგრირებული შეიძლება სულაც არ იყოს, მაგრამ თუკი ქვევით ჩამოთვლილ საინტერესო ფაქტებს გაეცნობით, შეიძლება მოსაზრება შეიცვალოთ კიდეც…
- 2020 წლისთვის საძიებო სისტემებში შეყვანილი კითხვების 50% ხმოვანია. (Campaign)
- ჭკვიანი ჩეტბოტების წყალობით, 2022 წლისთვის მსხვილ და წვრილ ბიზნესთა ხარჯები 8 მილიარდი დოლარით შემცირდება. (Impactbnd)
- ამავე 2020 წლისთვის, მსოფლიოში არსებულ კომპანიათა 30% გაყიდვების წარმოების პროცესში ერთხელ მაინც გამოიყენებს ხელოვნურ ინტელექტს. (Venture Harbour)
- McKinsey- ის ბოლოდროინდელ კვლევაში აღნიშნულია, რომ ხელოვნური ინტელექტი 2030 წლისთვის 10 ტრილიონ დოლარზე მეტ შემოსავალს წარმოქმნის. (McKinsey)
როგორც ხედავთ, ვებ ბრაუზერებსა და ონლაინ საძიებო სისტემებს შორის პაექრობა უფრო დიდ და მასშტაბურ ბრძოლაში გადაიზარდა და ამჯერად მას, ხელოვნური ინტელექტი ქვია. ეს ის ბრძოლაა, რომლის მოგებასაც ყოველი IT ორგანიზაცია ცდილობს. ბაზრის კვლევის მიხედვით, ხელოვნური ინტელექტით მამოძრავებელი პროგრამები 2025 წლისთვის 190 მილიარდ დოლარს შეადგენს.
ახლა უკვე იცნობთ ხელოვნური ინტელექტის მნიშვნელობას. ქვევით კი შეგიძლიათ იხილოთ ტექნოლოგიური გიგანტების ნაბიჯები ხელოვნური ინტელექტის შექმნისა და განვითარების საქმეში და გადაწყვიტოთ, რომელი გიგანტი კომპანიაა საუკეთესო ამ საქმეში!

Google AI
გუგლის პროდუქტებში ხელოვნური ინტელექტი საკმაოდ ხშირად არის გამოყემებული. იქნება ეს გუგლის პოპულარული საძიებო სისტემა, გუგლის რუკა, გუგლ ფოტოების საცავი, YouTube უსაფრთხო კონტენტი ბავშვებისთვის, “სწრაფი პასუხი” ელ-ფოსტაზე თუ სხვა. თამამად შეიძლება ითქვას, რომ ნებისმიერი გუგლის აპლიკაციის უკან ხელოვნური ინტელექტი ერთ-ერთ მთავარ კომპონენტად გვევლინება. Google-ის თანამშრომლების თქმით, AI მომავლის ტექნოლოგიაა და ისინი აქტიურად აგრძელებენ მასზე მუშაობას.
AI პროექტები და პროდუქტები Google-ში
- RankBrain გუგლის ძირითადი AI ტექნოლოგიაა, რომელიც Google– ის შემოსავლის 95% -ს შეადგენს მის საძიებო სისტემებში განთავსებული რეკლამებიდან. RankBrain მესამე ყველაზე მნიშვნელოვანი ფაქტორია Google- ის საძიებო სისტემის ალგორითმებს შორის, კონტენსა და ბმულებთან ერთად.
- Google-ის ღრუბლოვანი ვიდეო ინტელექტი ახდენს ვიდეოების ანალიზს, რათა მოახდინოს კონტექსტისა და კონტენტის ამოცნობა. ამ ხელოვნურ ინტელექტს ასევე შეუძლია სისტემას შეტყობინებები გაუგზავნოს, თუკი ინტელექტი რამე საეჭვოს აღმოაჩენს.
- Jigsaw გუგლის მორიგი AI პროექტია, რომელსაც გუგლის მშობელი კომპანია Alphabet ფლობს. ეს ხელსაწყო ინტერნეტის გაწმენდას უზრუნველყოფს. ეს ხელოვნური ინტელექტი სიძულვილის ენით დაწერილ კომენტარებს ამოიცნობს და მათ შესაბამის ქულას ანიჭებს, რის მიხედვითაც ხდება ამ კომენტარების ავტორებისთვის გაფრთხილების ან შენიშვნის გაგზავნა. ამ ხელოვნურმა ინტელექტმა ხელი შეუწყო მრავალი პოლიტიკური კამპანიისა და სხვა მნიშვნელოვანი მოვლენების დაცვას არარელევანტური კომენტარებისა და სპამებისგან.
ეს სულ მცირე ჩამონათვალია იმ AI პროექტებისა, რომელზეც გუგლი ინტენსიურად მუშაობს. თამამად შეიძლება ითქვას, რომ დღეს გიგანტ კომპანიებს შორის Google ნამდვილად ინარჩუნებს პირველობას.

Amazon AI
AI პროექტები და პროდუქტები Amazon-ში
ამაზონი ყველაზე მასშტაბური ონლაინ შოპინგის საიტია, თუმცა ბევრმა არ იცის, რომ ამაზონის დამფუძნებელი ჯეფ ბეზოსი მსოფლიოს ყველაზე მდიდარი ადამიანია. ცხადია, მხოლოდ ონლაინ შოპინგის საიტით ამ სტატუსის მოპოვება შეუძლებელია. იცოდით, რომ ამაზონი ერთ-ერთი ყველაზე აქტიური მომხმარებელია ხელოვნური ინტელექტისა? Amazon Alexa, AWS – ამაზონის ვებ-სერვისები და სხვა…
იხილეთ ამაზონის ხელოვნური ინტელექტის პროექტები და პროდუქტები ქვევით
- ამაზონის ხელოვნური ინტელექტი ცნობილია თავისი მეთოდით, რასაც კონკურენციის დასამარცხებლად იყენებს ბაზარზე. პროცესი AI- ის დინამიური ფასების გამოყენებით წარიმართება. ალგორითმი იყენებს AI- ს, ავტომატურად უზრუნველყოს გაყიდვების და შემოსავლის ოპტიმიზაციას პროდუქციის ფასების შემცირებით, საჭიროების შემთხვევაში გაყიდვების გაზრდით და მაღალი მოთხოვნის მქონე პროდუქტებზე ფასების გაზრდით. დინამიური ალგორითმები წლების განმავლობაში უფრო და უფრო დაიხვეწა და აგრძელებს განვითარებას.
- ამაზონის ხელოვნური ინტელექტით შემუშავებული სარეკომენდაციო ძრავა კომპანიის შემოსავლის 35% -ს შეადგენს. ამაზონის სარეკომენდაციო ალგორითმი იყენებს მონაცემებს წარსული შესყიდვებისა და პრეფერენციების მიხედვით, ათვალიერებს მომხმარებელთა ძებნის ისტორიას, შედეგად კი ქმნის პერსონალიზირებულ პროდუქციათა სიას, რომელსაც მომხმარებელი სავარაუდოდ შეიძენს.
- ამაზონის ფიზიკურ მაღაზიებს checkout სტენდი არ აქვთ. ხელოვნური ინტელექტით დამზადებული კამერის სენსორები, რომლებიც მაღაზიებშია განლაგებული , ავტომატურად ახდენენ პროდუქტის დეტექციას, როდესაც მაღაზიიდან გადიხართ Amazon Go App-ით.
- ამაზონის პირველი ხმოვანი ვირტუალური თანაშემწე Alexa მისი ყველაზე პოპულარული ხელოვნური ინტელექტია, რომელმაც ბევრ კომპანიას შეუწყო ხელი შეემატოს მომხმარებლების გამოცდილების გამარტივებასა და დახვეწაში. Alexa ასევე ინტეგრირებულია Amazon Music– თან და Prime Video– სთან, პერსონალურად რეკომენდაციების გასაცემად.

Microsoft AI
AI პროექტები Microsoft -ში
მაიკროსოფტი თავის ხელოვნურ ინტელექტს სხვადასხვა მიმართულებებით (ჯანდაცვა, აგრიკულტურა, გაყიდვები, განათლება, ბანკინგი…) იყენებს.
- Microsoft იყენებს AI- ს, ჰაკერების წინააღმდეგ საბრძოლველად, თითოეული კომპანიის მონაცემების გაცნობით. Microsoft Corp– ის Azure უსაფრთხოების გუნდი ადაპტირებს უსაფრთხოებას კლიენტის ჩვეულ ონლაინ რეჟიმში ქცევაში და ათვალიერებს ისტორიას. კომპანია წარმატებით იცავს თავის მომხმარებელს ყალბი შესვლისგან, თავისი ცრუ პოზიტიური მაჩვენებლის შემცირებით 2.8% -დან 0.001% (თითქმის უმნიშვნელო).
- Microsoft ასევე აფერხებს ჯანდაცვის ინდუსტრიას თავისი AI ინიციატივით, პროექტი Hanover, რათა იპოვონ კიბოს საუკეთესო სამკურნალო საშუალება. Microsoft- ის მკვლევარების ჯგუფმა შექმნა ალგორითმები, რომლებიც მეცნიერებს ეხმარება იმის გაგებაში, თუ როგორ ვითარდება კიბო და ასევე ეხმარება წინასწარ განსაზღვრონ საუკეთესო პრეპარატი.
- Microsoft– მა ბერკეტი ჩაუშვა AI– ს, გადაზიდვებისას გამოწვეული დაბინძურების გასასუფთავებლად. საზღვაო გემები საქონლის 90%-ის ტრანსპორტირებას ახდენენ ზღვის გავლით და წარმოქმნიან მინიმუმ 3% გლობალურ ნახშირბადს. ბევრმა კომპანიამ არ იცის, თუ რამდენ საწვავს ხარჯავს მათი გემები. Microsoft AI– განსაზღვრავს საწვავის ეფექტურობას ამინდისა და გემების სიჩქარის მონაცემებით, რათა ამ კომპანიებს დაეხმარონ უკეთესი გადაწყვეტილებები მიიღონ საწვავის მოხმარების შემცირებისთვის.
- Microsoft– მა ICRISAT– თან პარტნიორობით შექმნა ხელოვნური ინტელექტი, რომელიც დაეხმარება ფერმერებს მოსავლის მოსავლიანობის გაზრდაში 10% –დან 30% –მდე, მოსავლის საუკეთესო თესვის თარიღის გათვალისწინებით.

Facebook AI
Facebook AI პროდუქტები და პროექტები
თუ დღეს Facebook- ზე თქვენს ანგარიშში შეხვედით, სავარაუდოა, რომ თქვენ რაიმე ტიპის AI სისტემა გამოიყენეთ. 1.2 მილიონზე მეტი მომხმარებელი ყოველ წუთს ანახლებს თავისი სტატუსს 293,000 ჯერ და ტვირთავს 136,000 ფოტოს. შესაბამისად, Facebook არის მონაცემებით მდიდარი კომპანია, რომელიც ფართოდ იყენებს ხელოვნურ ინტელექტს დღევანდელი და ხვალინდელი პროექტებისთვის, რათა ეფექტურად დააკავშიროს ჩვენს პლანეტაზე მცხოვრები ყველა ადამიანი.
- ღრმა ნერვული ქსელების გამოყენებით, პლატფორმა წყვეტს, თუ რომელი რეკლამები გამოჩნდება თქვენს გვერდზე, თუკი თქვენ გუგლის ან სხვა საძიებო სისტემაში ველოსიპედს მოძებნით, სავარაუდოა, რომ თქვენს გვერდზე ხშირად გამოჩნდეს სხვადასხვა ველოსიპედის ბრენდების რეკლამები.
- Facebook Watch ხელოვნური ინტელექტია, რომელიც მომხმარებლებს აძლევს საშუალებას, რომ “უმასპინძლონ” ვიდეოებს და რეალურ დროში უყურონ სხვებთან ერთად.
- Facebook ასევე იყენებს Thwart Suicide ხელოვნურ ინტელექტს, რომელიც მომხმარებელთა პოსტების სკანირებას ახდენს, რათა განსაზღვროს სუიციდალური ან ტკივილის შემცველი პოსტები და კომენატრები და მოახდინოს რეაგირება.
და მაინც, რომელი გიგანტი კომპანია ლიდერობს ხელოვნური ინტელექტისთვის ბრძოლაში?
მართალია, რომ AI ბრძოლაში ყველა გიგანტ ტექ-კომპანიას თავისი უპირატესობა აქვს, თუმცა აშკარაა, რომ ყველაზე დიდი ინტენსივობით ხელოვნურ ინტელექტს Google იყენებს. იგი ღრმადაა დარწმუნებული იმაში, რომ მომავალი ხელოვნური ინტელექტისაა და მაქსიალურად ცდილობს, რომ თავისი პროდუქტების ოპტიმიზაცია მაქსიმალურად ავტომატიზირებული იყოს.
ასე რომ, ვფიქრობთ კომპანიაა Google ლიდერობს AI ტექნოლოგიებში